Emmett Techniek is een verbazingwekkend zachte en gevoelige spierontspanningstechniek.

Er wordt lichte druk uitgeoefend op de specifieke Emmett-punten om pijn en ongemak te verminderen, beweging te verbeteren of gespannenheid en beperkte mobiliteit op te heffen.

Daardoor komen interne orgaansystemen en spiersystemen van het lichaam weer in balans en zal de levenskwaliteit verbeteren. Terwijl de lichte druk op de huid wordt doorgegeven aan de fascia (bindweefsel) en even wordt vastgehouden, kunnen blokkades loskomen en kan het lichaam in korte tijd het evenwicht hervinden.

Het zenuwstelsel geeft de fasciastimulatie door aan het brein, waar verdere verwerking en doorgeven aan andere lichaamsdelen plaatsvindt.

Resultaat: vaak een direct voelbare positieve verandering in het lichaam.

Een zachte fysieke oplossing van gespannen en verkrampte spiergroepen, vermindert pijn en activeert tegelijkertijd de fysieke en psychische zelfhelende mogelijkheden.

Hoe verloopt het toepassen van Emmett techniek?

Emmett Techniek kan worden gegeven in zittende, staande of liggende houding, direct op de huid of door makkelijke kleding heen.Ontspanning bij stress- en spanningstoestanden.

• Oplossen van rug-, gewrichts-, hoofdpijn, migraine
  • Ondersteuning bij problemen met zien of horen
  • Ontspanning van pijnlijke overbelaste spieren of spiergroepen
  • Regulatie bij PMS
  • Ondersteuning bij blaasfunctieproblemen
  • Optimaliseren van de ademhaling
  • Verbetering van mobiliteit bij ouderen
  • Verbeteren van lichamelijke en geestelijke vitaliteit
  • Verbeteren van lichaamsbalans
  • Regulering van orgaansystemen: lymfdrainage, spijsvertering etc.

Praktijkadres

Almastraat 14